Jak zwiększyć ilość followersów na profilu Instagram marki?
Cel kampanii
Najważniejszym wskaźnikiem sukcesu w całorocznej kampanii marketingowej klienta w 2022 roku był przyrost fanów na profilu marki Epson na Instagramie. Cel nie należał do łatwych. Influencerzy bardzo chętnie współpracują, gdy celem jest tylko i wyłącznie wzrost rozpoznawalności marki. Przygotowują post sponsorowany, unboxing, recenzję produktu, set InstaStories z lokowaniem produktu. Skuteczny Call To Action, a więc zachęta do obserwacji profilu marki,to zupełnie inny poziom trudności kampanii.
Działania
Przede wszystkim wykonaliśmy tytaniczną pracę, aby wyselekcjonować influencerów, którzy do potrzeb naszej kampanii okażą się najlepsi. Nie można przewidzieć wszystkich zachowań użytkowników Instagrama – do pewnego stopnia zawsze należy się liczyć z ryzykiem porażki oraz koniecznością przygotowania alternatywnych scenariuszy kampanii, gdy oczekiwany wynik nie zostanie zrealizowany. Wśród wytypowanych influencerów celowaliśmy w autorów profili dysponujących najbardziej zaangażowaną społecznością, którą zainteresuje element zabawy w postaci konkursu z atrakcyjną nagrodą, jaką był warty kilka tysięcy złotych projektor kina domowego Epson. Ważnym czynnikiem była też różnorodność – celując wyłącznie w jedną grupę tematyczną influencerów ryzykowaliśmy, że grono ich odbiorców będzie częściowo się powtarzać, a przyrosty nie okażą się satysfakcjonujące.
Przebieg
Przeprowadziliśmy 3 kampanie z projektorem w roli głównej. Popularne Siostry ADiHD na InstaStories zapowiedziały konkurs i zachęciły do obserwacji profilu Epson_Polska. Gamer Kacper Rietz zapowiedział #challenge – jeśli do określonej daty na profilu marki Epson przybędzie określona liczba obserwatorów, wtedy wystartuje konkurs z nagrodą – projektorem dla graczy. Z kolei znany profil z ciekawostkami – BezuzytecznaPL, opublikował post karuzelowy z ciekawostkami połączony z konkursem na projektor.
Efekty
Wyniki wszystkich trzech kampanii przeszły nasze najśmielsze oczekiwania! W kampanii prowadzonej na InstaStories na profilu Siostry ADiHD uzyskaliśmy przyrost ponad 2700 followersów na profilu marki Epson_Polska. Challenge na profilu gamera Kacpra Rietza przełożył się na ponad 2200 nowych followersów, podczas gdy kampania z profilem BezuzytecznaPL pobiła wszelkie rekordy i pozwoliła osiągnąć wynik w postaci 4000 nowych followersów! Łącznie, w wyniku prowadzonych przez agencję cały rok działań na profilu marki Epson_Polska uzyskaliśmy oszałamiający wzrost z 6800 do 22300 followersów, czyli o 228 proc. (ponad dwukrotnie wyższy od oczekiwanych KPI klienta)!