Kampania z influencerami dla marki ASUS
Cel kampanii
Głównym celem kampanii było pokazanie szeroko i wypromowanie nowych laptopów gamingowych od firmy Asus, wyposażonych w karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 40, koncentrując się na wydajności kart graficznych oraz innowacyjnych technologiach dostępnych w najnowszych grach. Kluczowym wyzwaniem było znalezienie influencerów, którzy mieliby odpowiedni zasięg oraz kompetencje techniczne i gamingowe, aby atrakcyjnie przedstawić laptopy pod kątem wydajności kart graficznych i technik NVIDIA Ray Tracing i Reflex w najnowszych grach. Dodatkowo kampania była ograniczona budżetem i miała określone ramy czasowe.
Działania
W ramach kampanii wybraliśmy trzech influencerów, którzy działają na popularnych platformach takich jak YouTube, Instagram i TikTok. Pierwszym influencerem był ekspert branży IT, piszący również dla portalu technologicznego instalki.pl. Drugi influencer działa w branży consumer electronics, prezentując lifestylowe treści. A trzeci influencer to popularny gamer, który osiągał wysokie wyniki oglądalności i posiadał lojalną rzeszę fanów.
Efekt
W rezultacie przeprowadzonej kampanii powstało łącznie 8 filmów w różnych formatach, w tym filmy na YouTube, filmy typu Shorts na YouTube, posty i rolki na Instagramie oraz filmy na TikToku. Łączna liczba obejrzeń filmów wyniosła 324 750, a ilość impressions (czyli zasięgu) była dwukrotnie większa. Kampania przyczyniła się do zwiększenia świadomości marki Asus oraz promocji nowej linii laptopów w grach, gdzie nacisk był położony na ogromnie popularnym tytule Diablo IV. Kampania z udziałem Maksyma, Mateusza Krawczyka czy Foksa odniosła sukces, spełniając cele klienta i przyczyniając się do zwiększenia świadomości marki Asus i technologii NVIDIA oraz pośrednio sprzedaży tychże produktów w wybranej grupie docelowej.