Hama i Ecovacs na targach IFA 2025
Cel kampanii
Chcemy utrwalić w świadomości konsumentów obraz marki Hama jako producenta sprytnych, praktycznych akcesoriów — szczególnie z obszaru GSM — zgodnie z filozofią naszego klienta. Równolegle zależy nam na podniesieniu zaufania do brandu i produktów poprzez ich atrakcyjną, rzetelną ekspozycję w rozpoznawalnych, opiniotwórczych i starannie dobranych mediach. Renoma medium i jego wiarygodność wprost wpływają na decyzje zakupowe, dotyczące produktów z konkretnym logotypem. Kluczowym elementem są także wizyty na stoisku podczas największych w Europie (i jednych z największych na świecie) targów technologicznych IFA w Berlinie, które rozgrywały się od 5 do 9 września.
Dlatego zaplanowaliśmy szeroką komunikację do dziennikarzy technologicznych o premierach, które marka Hama pokaże na 101 edycji targów. Najskuteczniejszą drogą jest wcześniejsze, szczegółowe zapowiedzenie tego, co wydarzy się na stoisku i dlaczego warto tam zajrzeć. Kolejne kroki to osobiste zaproszenia dla redakcji, oprowadzanie po ekspozycji i wspólne — wraz z przedstawicielami polskiego oddziału Hama — omówienie wybranych produktów, linii asortymentowych oraz planów marki. Aby wszystko przebiegło bez zarzutu, pojawiliśmy się na miejscu z wyprzedzeniem, by samodzielnie zapoznać się z nowościami w portfolio producenta.
Podobny plan mieliśmy wobec producenta robotów sprzątających, szturmem zdobywającego kolejne lokalne rynki – Ecovacs. W tym przypadku promowaliśmy dwa najnowsze modele, które miały światową premierę w pierwszej połowie września 2025 r. na IFA właśnie – robota sprzątająco-mopującego Deebot X11 i do mycia okien Winbot W2S. Poszliśmy tym samym PR-owym tropem jak w przypadku Hamy, zapraszając na stoisko dziennikarzy oraz korzystając z pomocy i merytorycznego wsparcia przedstawicieli z siedziby w Chinach, a także portugalskiego oddziału. Wszystkie rozmowy siłą rzeczy przebiegały po angielsku.
Działania
Na cztery tygodnie przed startem IFA przygotowaliśmy listę dziennikarzy technologicznych, planujących pojawić się na targach. Zebraliśmy komplet kluczowych informacji o premierach Hama na rynek polski: smart ringi, składane ładowarki GaN i ze zwijanym kablem, opaski typu payband, ładowarki indukcyjne, supermocne powerbanki ładujące z mocą do 200 W, słuchawki nauszne Bluetooth z funkcjami AI czy nieżółknące etui do smartfonów z ochroną ekranu. Następnie swoim zwyczajem, bez chwili zwłoki, przeszliśmy do ofensywy: maile, telefony i konsekwentna komunikacja o tym, co czeka na stoisku Hama — łącznie z atrakcjami — oraz umawianie konkretnych dat i godzin na wizyty przedstawicieli redakcji.
Efekt? Zgodnie z planem, w pierwszy i drugi dzień targów odwiedziło nas 22 dziennikarzy i influencerów z branży tech z łącznie 16 redakcji czy kanałów influencerskich. Poza oprowadzaniem i merytorycznymi rozmowami czekała na nich chwila wytchnienia przy poczęstunku (wursty, precle czy ciasta niezawodnie ładują ludzką energię jak najlepszy powerbank smartfon) i orzeźwiających napojach.
A co z Ecovacs? Skupiliśmy się na wspomnianych wyżej dwóch nowych robotach oraz autonomicznych kosiarkach z serii GOAT. Tutaj bilans wypada następująco: stoisko w innej hali odwiedziło 10 dziennikarzy i influencerów z w sumie 6 redakcji lub kanałów influencerskich.
Efekty
W sieci w przypadku marki Hama ukazało się łącznie 25 publikacji, z czego 10 były to zapowiedzi premier na stoisku, a pozostałe to dłuższe lub krótsze relacje w formie pisanej czy też wideo. Spośród największych wymieńmy: Telepolis.pl (8,8 mln OTS – średnia liczba odsłon miesięcznie), Android.com.pl (2 mln), Instalki.pl (750,7 K), Tabletowo.pl (440 K, również na kanale na YouTube, 47,6 K), GSMManiak.pl (2,3 mln), ITHardware.pl (947,8 K), a także kanale na YouTube Technostrefa (1,09 mln),
Natomiast rezultat w Ecovacs również wygląda imponująco. Ukazało się sumarycznie 9 publikacji, były to same relacje ze stoiska. Warto wspomnieć chociażby o Telepolis.pl (8,8 mln OTS), Spider’s Web (6,9 mln, również na TikToku – 12,5 K – czy YouTube, 159 K), Instalki.pl (750,7 K, także na TikToku, 141 K), AGDManiak.pl (191,7 K) oraz na ITHardware.pl w relacji na Facebooku (26 K).