Hama na targach IFA 2024
Cel kampanii
Ugruntowanie pozytywnego wizerunku marki wśród konsumentów, jako producenta „sprytnych akcesoriów” do wszystkiego, ale z naciskiem na gadżety GSM, zgodnie z dewizą klienta. Bezpośrednim celem jest też wzmocnienie zaufania do marki i produktów poprzez pozytywne pokazanie ich w opiniotwórczych, rozpoznawalnych powszechnie i starannie wybranych mediach. Zaufanie do medium i jego rzetelności przekłada się przecież w prosty sposób na decyzje konsumenckie odnośnie do produktów z konkretnym logo. Wizyty na stoisku na największych targach technologicznych w Europie (i jednych z największych w świecie).
Dlatego nasz plan zakładał, by szeroko poinformować dziennikarzy branży technologicznej o prezentowanych na jubileuszowych targach IFA (to już setna edycja imprezy!) nowościach na stoisku marki Hama. A przecież nie ma lepszego sposobu niż wcześniej zapowiedzieć im szczegółowo, co się tam będzie działo i dlaczego warto je odwiedzić. Dalsze punkty naszego planu to zaprosić przedstawicieli mediów na miejsce, oprowadzić po stoisku i razem z przedstawicielami polskiego oddziału marki Hama opowiedzieć o wybranych produktach, grupach produktowych i planach marki. Aby wszystko zostało zorganizowane na najwyższym poziomie, zjawiliśmy się na targach osobiście odpowiednio wcześniej, by sami móc zaznajomić się z nowościami w portfolio producenta.
Działania
Już na miesiąc przed targami wyselekcjonowaliśmy dziennikarzy, zajmujących się tematyką technologiczną, którzy wybierają się na targi IFA. Następnie zgromadziliśmy wszelkie najważniejsze informacje o planowanych do wprowadzenia na polskim rynku nowych produktach Hama, a wśród nich: smartwatche najnowszej generacji, głośniki mobilne, superszybkie multiportowe ładowarki oraz potężne stacje ładujące, zewnętrzna kamera WLAN czy bezprzewodowy zestaw z myszką i klawiaturą z przyciskiem Assist AI. Włączyliśmy skrzynkę mailową, chwyciliśmy za telefon i przeszliśmy ostro do działania, szeroko informując o ofercie produktowej na stoisku Hama i atrakcjach tam przewidzianych. Ustaliliśmy też z reprezentantami redakcji terminy ich wizyty.
Dziennikarzy nie zawiedli nas, bo zgodnie z planem licznie zjawili się na stoisku w pierwszy i drugi dzień targów. Odwiedziło nas w sumie 12 dziennikarzy, reprezentujących 7 redakcji. Na stoisku – oprócz oprowadzenia po stoisku i branżowych rozmów – mogli oni liczyć na chwilę złapania oddechu przy poczęstunku (wursty to zawsze niezawodna dawka energii i sposób na burczenie w brzuchu!), a także orzeźwiających napojach.
I znów, odpowiedni timing odgrywał w tym wszystkim niebagatelną rolę, gdyż czasu na spotkania w ciągu jednego dnia nie było dużo, a lista zainteresowanych – jak szybko się okazało – wykładniczo się wydłużała. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami po stoisku Hama naszych gości oprowadzał przedstawiciel klienta, a musiał przecież znaleźć czas dla wszystkich.
Efekty
W Internecie ukazało się łącznie 29 publikacji, przy czym 10 to zapowiedzi nowości pokazywanych na stoisku Hama, a pozostałe to relacje z wizyty szeroko rozumianych przedstawicieli mediów. Wymieńmy tylko te czołowe serwisy z relacją: MSN.pl (portal należący do Microsoftu, 640,4 mln OTS), Telepolis (7 mln), Benchmark.pl (4,1 mln), Android.com.pl (3,9 mln), Instalki.pl (1,1 mln), Videotesty.pl (600 k) czy Conowego.pl (54,2 K). Nie zabrakło też relacji wideo na kanałach na YouTubie, np. Videotesty (228 K), Telepolis (6 K) oraz Technologicznie Mówiąc (należy do redakcji Android.com.pl), a także sprawozdania w druku w „Przeglądzie Technicznym” – jednym z najstarszych europejskich czasopism o takiej tematyce, ukazującym się od 1866 r.