Jak zrobić kampanię dla marki konsumenckiej z influencerami na TikToku?
Cel kampanii
Do współpracy z influencerami nie trzeba przekonywać żadnego klienta, o czym wiemy jak mało kto. Na przestrzeni lat zrealizowaliśmy wiele akcji razem z różnymi osobistościami internetowymi na Instagramie, YouTubie, Facebooku czy różnych blogach. Ale co z TikTokiem? Niektórzy klienci sądzą, że ich grupa docelowa nie bywa na TikTok’u (błąd!) oraz w tak krótkiej formie wideo nie sposób zmieścić skupić się na ważnych Unique Selling Points promowanych produktów. (maksymalnie 2 minuty)
Wszelkie te obawy są zupełnie niepotrzebne, co udowodniliśmy owocną współpracą z globalnym gigantem, czyli marką Burger King. Otrzymaliśmy zadanie – wybrać twórców dopasowanych do grupy docelowej klienta, którzy zwrócą uwagę odbiorcow na polski profil marki. Ale to nie wszystko! Twórcy musieli pokazać markę poprzez swoją pasję i nieszablonowe zainteresowania. Zgodnie z ethosem marki klienta “Have it your way”.
Działania
Zrobiliśmy szeroki research, by znaleźć młodych twórców, parających się rękodziełem, ale też z odpowiednim zasięgiem oraz zaangażowaną publiką. Wybór padł na cztery osoby: tworzący stoły z żywicy epoksydowej Dan Makes Stuff (Daniel Otfinowski, 25,3 K obserwujących), sylwiaamigirumi (116,9 K obserwujących), specjalistka od szydełkowanych pluszaków i postaci, Ulepianka (23,8 K obserwujących), tworzące miniaturowe cuda z modeliny, a także znany z lifestyle’owych treści Emilman33. Absolutnie nietypową, dodatkową akcję wpisującą się w ten trend zrealizował za naszym pośrednictwem znany influencer z branży IT – Zmaslo. Wybrał się do restauracji, by pokazać kiosk do zamawiania dań jako komputer pc. Co więcej – skoro to komputer, to sprawdził jego możliwości gamingowe w topowych tytułach gier AAA. Film na TikTok był składową większej akcji zawierającej dłuższą prezentację na YT, krótszą na YT shorts i właśnie TikTik’u.
Z każdym twórcą ustaliliśmy warunki współpracy, scenariusz nagrania, horyzont czasowy i harmonogram poszczególnych etapów pracy. Na początku każdy dostał też briefa z założeniami projektu.
Efekty
Na pierwszy ogień poszła Ulepianka. Stworzyła jedynego w swoim rodzaju miniaturowego Whoppera z modeliny w eleganckiej firmowej owijce. Zaakceptowane nagranie w takiej formie trafiło na jej tiktokowy profil, wykręcając wynik 25,5 K wyświetleń.
A Dan Makes Stuff? Tu wybór mógł być tylko jeden – taca na burgery! Przygotował okrągłą, ruchomą dębową tacę o średnicy 35 cm z wypalonym laserowo logo Buger Kinga na środku, zalanym żywicą w kolorach marki. Film został opublikowany na profilu i dobił do wyniku 44,6 K wyświetleń.
Sylwiaamigurumi przygotowała projekt szydełkowanego Whoppera – wielkiej poduszki. Zmontowała filmik, na którym w rytm dynamicznej muzyki tłumaczy, jak krok po kroku powstawał wyszywany ogromny burger. Na końcu bierze soczystego kęsa oryginalnej kanapki. Wideo trafiło na jej Tiktoka, nabijając 41,2 K wyświetleń. To jednak nie koniec, gdyż kilka tygodni później wrzuciła wideo z serii „making of” o kulisach wyszywania burgera z różnymi ciekawostkami. Jednocześnie na swoim profilu na TikToku Burger King ogłosił konkurs z szydełkowanym burgerem od Sylwii do wygrania, który cieszył się sporą popularnością. Na końcu zadbaliśmy o wysyłkę nagrody do zwycięzcy.
Świetne efekty udało się też uzyskać przy walentynkowej współpracy z TikTokerem Emilman33 (46,2 K obserwujących), publikującym lifestylowe’ filmiki o relacjach męsko-damskich i poradniki dla mężczyzn, jak zachowywać się jak dżentelmen. Emil zabrał swoją partnerkę , Milenę Sadowską (Miss Polonia 2018), na romantyczną randkę do nietypowego miejsca, czyli… restauracji Burger King. Takie wideo trafiło na profil Emila, ale jako współdzielone także na tiktokowy profil Mileny. Razem nabili 175,5 K wyświetleń w 3 dni! Opublikowana równocześnie na koncie Emila na Instagramie rolka na temat tej randki zaliczyła też świetny wynik.
Ostatnim omawianym influencerem był Łukasz vel Zmaslo. Jego wizyta w restauracji (po godzinach), która obejmowała omówienie jak działa kiosk, czyli min-pc oraz pokazanie rozgrywki w tak kultowe gry jak Minecraft, Wiedźmin, Counter Strike czy Cyberpunk 2077 Akcja wprawiła w osłupienie oraz ekscytacje jego widzów, a film osiągnął efekt niemal viralowy w postaci 973.6 tys wyświetleń , 61.5 tys lajków, 639 komentarzy, 6276 zapisów.