Dzień Kobiet - barterowa kampania marki Fresh n Rebel
Czy można zorganizować ciekawą, niskobudżetową kampanię marki z okazji Dnia Kobiet? Oczywiście! Produkty – głośniki, powerbanki i słuchawki – holenderskiej marki Fresh n Rebel cechują fantazyjne kolory i design, który pasuje do najnowszych trendów w modzie i urządzaniu wnętrz. Nic dziwnego, że mogą stanowić idealny prezent dla każdej kobiety. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt, organizując akcję „Fresh n Rebel na Dzień Kobiet”. Największym wyzwaniem projektu w zakresie influencer marketingu były niskie koszty kampanii – w całości opierającej się na działaniach w barterze. Nie sztuką jest przygotować akcję, gdy dysponujemy znacznym budżetem i ogranicza nas wyłącznie kreatywność. Podjęliśmy się tego sprawdzaniu umiejętności, a na efekty nie trzeba było długo czekać!
Do współpracy zaprosiliśmy: portal lifestylowy dla kobiet Glamstyle.pl, YouTuberów z kanału GiT – Gracze i Testerzy, parę vlogerów i influencerów „Mniejsze od trzech” oraz instagramerkę Agnieszkę Bendkowską prowadzącą profil PinkLife. Na portalu Glamstyle.pl wystartował konkurs z okazji Dnia Kobiet pt. „Pokaż swoją siłę, kobiecość i energię do działania” z nagrodami od Fresh n Rebel. YouTuberzy z GiT przetestowali jeden z najnowszych głośników marki i z okazji nadchodzącego święta pań ogłosili konkurs z możliwością wygrania danego modelu urządzenia. Para vlogerów nagrała 4 materiały video z wykorzystaniem słuchawek ANC w różnych sytuacjach codziennych. Instagramerka z PinkLife zaprezentowała produkt Fresh n Rebel, rekomendując go jako udany prezent dla kobiet.
Dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacyjnych docieraliśmy z działaniami do różnych grup wiekowych – od 15 do 40 roku życia – w każdej z nich produkty Fresh n Rebel cieszą się sporym zainteresowaniem. Za sukcesem akcji stał spersonalizowany przekaz do wybranej grupy odbiorców – w każdym przypadku dokładnie przemyślany i szczegółowo zaplanowany. W efekcie prowadzonych działań powstały: 2 artykuły na portalu lifestylowym, 5 materiałów video na YouTube, 3 posty na Facebooku oraz 4 na Instagramie. Łączny zasięg kampanii opartej wyłącznie na działaniach barterowych przyniósł blisko 100 tys. OTS, zaowocował ponad 370 komentarzami w mediach społecznościowych i na portalu www oraz 6600 wyświetleniami materiałów video na YouTube.