Promocja kart graficznych NVIDIA RTX w kontekście premiery Minecraft RTX
Wyzwanie: Połowa kwietnia 2020 to premiera kolejnej gry wykorzystującej technikę Ray Tracingu, za pomocą której generowane są realistyczne efekty oświetleniowe. Tym razem chodziło o Minecraft RTX, czyli nową odsłonę ponad 10-letniej, niezwykle popularnej i najlepiej sprzedającej się w historii gry komputerowej o specyficznej, uproszczonej grafice. Według danych z maja 2020 roku do tej pory na świecie sprzedano ok. 200 mln egzemplarzy gry.
Główny cel kampanii: promocja kart graficznych firmy NVIDIA z serii RTX. Cel jest realizowany nie wprost, a przez promocję gry Minecraft RTX i wykazanie, że nawet wiekowa gra może uzyskać drugie życie dzięki nowej technologii. Ponieważ karty z serii RTX to jedyne, które wspierają sprzętowo Ray Tracing odbiorca kampanii musi zostać poinformowany o konieczności zakupu karty potrzebnej do uruchomienia gry. Wyzwaniem kampanii jest przekonanie odbiorcy, że inwestycja w kartę graficzną jest opłacalna – nowa jakość rozrywki jest tego warta.
Narzędzia: Na skutek pandemii Covid-19 działania zostały ograniczone do mediów on-line, ale w wypadku promocji gry komputerowej nie jest to ograniczeniem. Z przekazem dotarliśmy do szerokiego spektrum mediów: portali specjalizujących się w grach, sprzętowych testujących konfiguracje optymalne do gier, influencerów z serwisu Youtube oraz portali social media. Dodatkowo zorganizowane zostały konkursy, gdzie nagrodą były karty z serii RTX, a w publikacjach pojawiał się link do partnera sprzedażowego.
Przebieg działań: Media przed premierą gry otrzymały briefing wskazujący zmiany w nowej wersji gry, testerzy zaś uzyskali wcześniejszy dostęp do gry umożliwiający przygotowanie materiałów na premierę. Influencerzy oraz redaktorzy nie dysponujący odpowiednim sprzętem dostali na czas testów karty graficzne z serii RTX. Pomagaliśmy też w przygotowaniu wartościowego contentu. Łącznie materiały wideo uzyskały 750 tys. wyświetleń, a publikacje w social media – 530 tys. wyświetleń.
Efekty: kilkadziesiąt publikacji w mediach kierowanych do graczy takich jak ppe.pl (OTS 4 390 000), IGN.pl (OTS 421 000), gamingsociety.pl (OTS 98 000) czy archn.eu (OTS 191 000), jak i portalach technologicznych jak IThardware.pl (OTS 529 000), instalki.pl (OTS 2 050 000), benchmark.pl (3 850 000), pcworld.pl (OTS 1 170 000), pclab.pl (OTS 2 770 000), purepc.pl (OTS 1 840 000), techsetter.pl (OTS 67 000), oraz biznesowych jak itbiznes.pl (OTS 17 000) i rozrywkowych jak naekranie.pl (OTS 3 520 000).
Kampania była obecna w serwisie YouTube, gdzie Minecraft RTX promowali czołowi influencerzy tacy jak Mandzio (OTS 1 740 000), dealereq (OTS 1 180 000), GilathissNew (OTS 1 130 000), arhn.eu (OTS 318 000), blackwhite TV (OTS 156 000), czy Drwal Rębajło (OTS 52 000). Publikacje pojawiły się też w ich kanałach social media.Opublikowane zostało także ponad 50 publikacji o charakterze newsowym jak np. w portalu Gry-Online.pl (OTS 9 290 000). Zasięg całej akcji w mediach wyniósł OTS 17 000 000.