Premiera mobilnych kart graficznych GeForce RTX SUPER
W kwietniu 2020 roku nasz klient, jeden z największych na świecie producentów procesorów graficznych i innych układów scalonych, wprowadził na rynek długo wyczekiwane karty graficzne do laptopów – NVIDIA GeForce RTX serii 20 w wariancie SUPER, a konkretniej RTX 2080 SUPER i RTX 2070 SUPER. Modele ukazały się nie tylko w wersji regularnej, ale od razu również w energooszczędnej Max-Q oraz z nową technologią Optimus Advanced.
Cel kampanii: zapewnienie jak największej widoczności informacji o nowościach firmy NVIDIA oraz promocji oferty x-kom w zakresie premierowych laptopów z tymi modelami kart graficznych.
Sporym wyzwaniem naszej kampanii okazał się również… timing. Z jednej strony na skutek pandemii koronawirusa Covid-19 możliwości promocji produktów zostały ograniczone wyłącznie do działań online, a z drugiej – grupa docelowa, jaką są głównie gracze, ma aktualnie sporo czasu na rozrywki gamingowe.
Działania: Zaaranżowaliśmy szereg publikacji o nowych kartach, przekazując dziennikarzom wszystkie możliwe dostępne materiały na temat technologii, specyfikacji kart i laptopów konkretnych marek. Dołączyliśmy w nich też informacje, w jaki sposób można dokonać ich zakupu, promując premierową ofertę internetowego sklepu x-kom i kierując do landing page’a na ich stronie www.
W wyniku prowadzonej przez nas kampanii w mediach dla marki Nvidia było ponad 35 publikacji dotyczących premiery mobilnych kart graficznych z rodziny RTX – w wariancie SUPER, a konkretniej RTX 2080 SUPER i RTX 2070 SUPER – o łącznym zasięgu wynoszącym ponad 90 mln OTS.
Podsumowanie kampanii: O nowościach NVIDIA pisały kluczowe media IT oraz gamingowe m.in. Dobreprogramy (OTS 16,9 mln), Spider’s Web (OTS 9,3 mln), WP Tech (OTS 16,8 mln), PurePC (OTS 2 mln) czy Antyweb (OTS 2,9 mln). Testy laptopów z premierowymi kartami GeForce pojawiły się m.in. w PurePC (OTS 2 mln), PC World (OTS 1,2 mln) czy IT Hardware (OTS 0,64 mln).