Premiera słuchawek legendarnej marki audio
W okresie od marca do czerwca 2021 r. nasz klient – znany w całej Europie producent szeroko rozumianych akcesoriów elektronicznych Hama – postawił przed nami niełatwe, ale przede wszystkim niezwykle interesujące zadanie. Do jego oferty dystrybucyjnej dołączyły słuchawki bezprzewodowe Major IV od prestiżowej, wręcz kultowej w pewnych kregach marki sprzętu audio Marshall o rockowym rodowodzie, istniejącej od 1962 r. Słuchawki wyróżniają się charakterystycznym eleganckim designem, czasem pracy na jednym ładowaniu wynoszącym ponad 80 godzin (!), możliwością ładowania indukcyjnego i złożenia w bardzo niewielką formę.
Główny cel kampanii: wypromowanie najnowszej odsłony słuchawek Bluetooth marki Marshall w mediach branżowych (technologicznych, gadżeciarskich i muzycznych), uwypuklenie ich zalet oraz podkreślenie unikatowości produktu (rekord długości odsłuchu na jednym ładowaniu baterii wśród różnych konkurencyjnych propozycji słuchawek nausznych). Do tego dochodzi umiejętne zarysowanie całej otoczki wizerunkowej, związanej z firmą Marshall, którą reklamuje m.in. sam Iggy Pop i której logo widnieje na licznych rockowych scenach koncertowych całego świata.
Działania: podzielone one zostały na dwa etapy. Pierwszy polegał na zaaranżowaniu publikacji w mediach branżowych (portale, tytuły prasowe oraz twórcy wideo z dziedziny technologii i nowinek muzycznych) na temat samej premiery słuchawek Marshall Major IV (z krótkim wstępem, przybliżającym nietuzinkową historię samej marki), ich funkcjach i walorach oraz zastosowanych technologiach. Drugi rodzaj polegał na zainicjowaniu szeregu szczegółowych testów słuchawek w tych samych kanałach informacyjnych.
Wyzwania: Pomimo kultowego statusu marki, wyzwanie okazało się szalenie ambitne. Rynek słuchawek bezprzewodowych w wielu wariantach jest po prostu od dawna nasycony i trudno przebić się z przekazem o wyjątkowości nowej propozycji z tego segmentu. W końcu na samym końcu liczą się sam produkt i jego tzw. Unique Selling Points (cechy unikatowe) oraz cena. Zarówno dziennikarze, jak i odbiorcy finalni, czyli czytelnicy, są przyzwyczajeni do pewnych standardów technologicznych oraz sporego wyboru. W efekcie niełatwo jest zwrócić ich uwagę. Mimo tych trudności w pełni osiągnęliśmy zamierzone cele.
Efekty: skutkiem tak szeroko zakrojonej kampanii jest łącznie 40 publikacji na temat premiery słuchawek Marshall Major IV i ich testy w czołowych, wyżej wymienionych serwisach internetowych oraz tytułach prasowych czy w wykonaniu twórców materiałów wideo na YouTube. Mówiąc kolokwialnie – wycisnęliśmy z tego tematu wszystko, co się dało.
O premierze słuchawek napisały lub przetestowały je m.in. portale Spidersweb.pl (ponad 6 mln OTS), Benchmark.pl (ponad 4 mln OTS), Antyweb.pl (ok. 2,5 mln OTS), Gadżetomania.pl (ponad 2 mln OTS), Telepolis.pl (ok. 2,2 mln OTS), PCFormat.pl (ok. 400 000 OTS), Magazyn.ceneo.pl (ponad 400 000 OTS), DailyWeb.pl (ok. 170 000 OTS), Whatsnext.pl, Stereolife.pl czy Techsetter.pl, kanał na YouTube Gracze i Testerzy (ok. 44 000 OTS) i np. tygodnik „Do Rzeczy” (ok. 60 000 OTS) oraz „Dziennik Wschodni” (ok. 30 000 OTS).