Kampania produktów firmy Epson z influencerami

Technologiczny produkt w lifestylowym wydaniu - kampania Epson

Klient
Gamma PR
Kategoria
Przydatne materiały
Tagi
komunikacja, PR, Covid-19

Dbając o całościowe przedstawienie oferty i działań klienta, jakim jest Epson, nie ograniczamy się jedynie do promocji rozwiązań technologicznych i technologii poprzez media IT, biznesowe i branżowe.  Potencjał oferty firmy jest wręcz stworzony do jej komunikowania kontekstowego – prezentowania produktów używanych w rzeczywistym otoczeniu, gdzie prezentują maksimum swojej użyteczności. Idealną metodą do przekonującego zaprezentowania tego szerokiemu gronu odbiorców, jest współpraca z influencerami.

Codzienne wykorzystanie produktów w domyślny (choć czasem też nieoczywisty) sposób uwiarygadnia producenta w oczach społeczności “followersów”. Partnerów do akcji trwających podczas drugiej połowy 2019 wybieraliśmy uwzględniając ich zasięgi, ale także rozpoznawalność i wiarygodność w interesujących nas grupach docelowych klientów. Naturalnie, kluczowe były także wybrane produkty – choć w większości pochodzące z jednej rodziny urządzeń wielofunkcyjnych EcoTank, każde z dostarczonych do wybranego partnera akcji cechuje się nieco inną charakterystyką. 

I tak, Dorota Kamińska oraz Hania Szul – korzystające z modeli L3156 oraz L4160 – na swoim przykładzie zaprezentowały wykorzystanie urządzeń wielofunkcyjnych, jako istotnej pomocy w jednoosobowym biznesie, równocześnie prezentując nowoczesny model firm z “kobiecą twarzą”. Rozszerzeniem tego przekazu stały się też alternatywne projekty plakatów i grafik Malwiny Lamch, która do swoich działań (komunikowanych w mediach społecznościowych) wykorzystywała urządzenie L3160.

Podobnie, choć w rozszerzony o wpisy blogowe i cieszące się ogromną popularnością komiksy z Epsonem w roli głównej, wyglądała współpraca z autorem projektów okładek płyt, grafikiem i influencerem – Zuchem (pseudonim Macieja Mazurka). Poza środowiskiem grafików i fanów nowych technologii, bardzo istotny był także parentingowy przekaz zuchowych publikacji. Popularyzator fotografii mobilnej – Mariusz Stachowiak, znany jako Oderwany – nie tylko zaprezentował gronu swoich fanów, jak sprawdza się w jego pracy fotograficzny model L7160, ale także zorganizował pod egidą Epsona konkurs, w którym był do wygrania inny egzemplarz tego modelu.

Nieco inaczej w kwestii przekazu oraz klasy urządzenia wyglądała akcja, w której wzięły udział SiostryADHiD – topowe instagramerki, rozpoznawalne szczególnie w mediach kobiecych i zajmujących się promocją zdrowego trybu życia. Projektor EH-TW5650, będący elementem wystroju nowej sypialni, został zaprezentowany w relacjach na ich profilu IG oraz we wpisie blogowym, jako najbardziej stylowe (a przy tym bardzo efektywne) rozwiązanie do cieszenia się filmami czy sportem w zaciszu domowym.

Podsumowując: udostępniając w ciągu pięciu miesięcy  różnym influencerom modele urządzeń Epson spowodowaliśmy wygenerowanie 73 publikacji w różnej, wzmacniającej siłę przekazu formie (wpisy blogowe, relacje FB oraz IG, filmy na youtube, wpisy na profilach osobistych i oficjalnych, relacje IG/FB). Łączna liczba wyświetleń tych materiałów to ok. 450 tys. i 2300 interakcji. Co najważniejsze – na podstawie komentarzy, analiz wejść na stronę Epson i podziękowań kierowanych pod adresem influencerów można powiedzieć, że przedsięwzięcie przyniosło realny efekt zwiększenia sprzedaży promowanych produktów. Warto zaznaczyć, że w wyniku akcji udało nam się zaprzyjaźnić naprawdę ze wszystkimi z Partnerów, co – poza tym, że jest wartością samą w sobie – ogromnie ułatwi wszystkie możliwe działania w przyszłości.