Hama na targach IFA 2023
Cel kampanii
Poinformować dziennikarzy o nowościach w portfolio Hama, zainicjować publikacje na ten temat, zaprosić media na stoisko Hama i zainicjować relacje z pokazów na miejscu.
Skąd dziennikarze mieli wiedzieć, jakimi nowościami Hama chce się pochwalić, czym się wyróżniają od konkurencji, gdzie je znaleźć na ogromnym terenie targów oraz z kim się spotkać na miejscu? Od tego jesteśmy właśnie my! Pilnujemy by o kliencie było głośno i żeby jak najklarowniej przedstawić atuty samej marki oraz jej produktów. Unikatowość to potężna broń i w codziennym zalewie różnego rodzaju bliźniaczo wyglądających informacji PR-owych trzeba wiedzieć, jak jej używać. Dla nas to jednak chleb powszedni
Działania
zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje o nowościach (m.in. smartwatche, głośniki powstałe we współpracy z marką Canton, stuwatowa ładowarka, przezroczyste nieżółknące etui na smartfony, uchwyty ścienne na telewizor, gniazdko WLAN Matter) w jednej notce prasowej wraz ze zdjęciami. W następnym kroku z odpowiednim wyprzedzeniem informowaliśmy branżowe media technologiczne o tych wszelkich atrakcjach – mailowo i telefonicznie. Jednocześnie zaprosiliśmy wybranych przedstawicieli redakcji na stoisko, informując kiedy i gdzie mają przyjść oraz z kim się spotkać (sytuację utrudniał fakt, że na stoisko „z marszu” niezapowiedziani goście nie mieli wstępu).
I znów, odpowiedni timing odgrywał w tym wszystkim niebagatelną rolę, gdyż czasu na spotkania w ciągu jednego dnia nie było dużo, a lista zainteresowanych – jak szybko się okazało – wykładniczo się wydłużała. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami po stoisku Hama naszych gości oprowadzał przedstawiciel klienta, a musiał przecież znaleźć czas dla wszystkich.
Efekty
W sieci ukazało się 17 zapowiedzi nowej oferty, prezentowanej przez Hama na IFA. W tym na tak czołowych portalach jak: Android (OTS – 3,2 mln), Telepolis (2,4 mln), ITHardware (800 K), Magazyn Ceneo (552 K), Telix (200 K) czy Moviesroom (177 K).
A co na miejscu? Na nasze zaproszenie na stoisku Hama pojawiło się łącznie 10 dziennikarzy z 7 redakcji: Telepolis, Videotesty (226 K subskrybentów na YouTubie), ITHardware, Android, Instalki (2 mln), Technostrefa (874 K subskrybentów na YT) i CoNowego (53 K). Relacje ze stoiska, zdjęcia, nagrania i opisy pokazywanych produktów ukazały się na prawie wszystkich tych portalach lub kanałach na YouTubie. Dziennikarze skupiali się przede wszystkim na promowanych przez nas wcześniej produktach, ale niejedną „perełkę” udało im się odkryć samemu w ramach niespodzianki.
Łącznie na temat marki Hama na targach IFA pojawiło się więc 27 publikacji, ale skutkiem będzie jeszcze niejeden wnikliwy test zaprezentowanych tam technologicznych propozycji.