Premiera i kampania testów nowych robotów sprzątająco-mopujących Ecovacs T20 Omni i N10 Plus
Szeroko rozumiane sprzątanie to podstawowy element pracy PR-owca i marketingowca, ale raczej w ujęciu metaforycznym. My np. codziennie dbamy o porządkowanie wiedzy odbiorców przekazu o naszym kliencie, jego produktach i działaniach oraz strumienia informacji o wszelkich aktualnościach.Często trzeba też sprzątać wizerunkowy bałagan, spowodowany przez czynniki niezależne zarówno od klienta, jak i od nas. W naszym przypadku sprzątanie przybiera jednak również formę dosłowną, zwłaszcza gdy mowa o marce Ecovacs – światowym liderze w produkcji samobieżnych odkurzaczy. Roboty z jego logo znajdują się w wyłącznej dystrybucji firmy Hama, jednego z naszych klientów.I tak oto na początku lata 2023 r. stanęło przed nami ambitne zadanie wypromowania dwóch modeli robotów. Ecovacs Deebot T20 Omni to pierwszy taki topowy odkurzacz z opcją samoczynnego mycia mopa gorącą wodą w stacji ładującej, automatycznym podnoszenie mopa na dywanach i ogromną siłą ssania do 6000 Pa. Z kolei jego nowszy i bardziej budżetowy kuzyn Deebot N10Plus to propozycja ze średniej półki cenowej, zaopatrzona w dołączoną stację ładująca i wszystkie niezbędne zdobycze technologiczne współczesnej domowej robotyki.
Cel kampanii
poinformować dziennikarzy, influencerów oraz ich widownię o premierze obu robotów. Zadaniem najważniejszym było zaprezentować ich Unique Selling Points, sposoby działania, unikatowe rozwiązania technologiczno-konstrukcyjne oraz wszelkie atuty i przewagi nad konkurencją.
Działania
Oprócz dwóch wyjątków (portale ITHardware i Spider’s Web) wybraliśmy formę serii wideotestów na YouTubie, wspartych w pojedynczych przypadkach przez artykuły online oraz materiały zajawkowe na TikToku. Bazując na grupie docelowej, zasięgu i naszych wyrobionych latami kontaktach, wyselekcjonowaliśmy starannie listę doświadczonych w testach wideo dziennikarzy oraz influencerów. Skontaktowaliśmy się z nimi, uzgodniliśmy formę oraz wszelkie szczegóły testowania, wraz z harmonogramem wysyłki obu robotów, opublikowania materiałów oraz odbioru sprzętu po wykonaniu testu. Dostarczyliśmy im też wszelkie materiały prasowe i dodatkowe niezbędne informacje.
Sytuacja była na tyle skomplikowana, gdyż dysponowaliśmy ograniczoną liczbą egzemplarzy testowych i trzeba było odpowiednio nimi rotować, w koordynacji z poszczególnymi dziennikarzami. Deadline? Koniec października.
Efekty
W sieci w ciągu 6 miesięcy (czerwiec-listopad) ukazało się łącznie 15 testów modeli Ecovacs Deebot T20 Omni i N10 Plus. W tym na tak czołowych kanałach na YouTubie i portalach jak Benchmark (63,6 k subskrybentów na YT), Antyweb (58 K subskrybentów), Videotesty (226 K subskrybentów), Technostrefa (892 K), Rootblog (34,9 K), Mateusz Krawczyk (416 K), BezPrzepłacania (13,1 K), a także na portalach Spider’s Web (średnio łącznie 5 mln odsłon miesięcznie), ITHardware (800 K) oraz w tygodniku „Do Rzeczy” (nakład 32 K) i na portalu DoRzeczy.pl (średnio 9 mln odsłon miesięcznie). Warto dodać, że redakcja Videotesty przyznała modelowi N10 Plus wyróżnienie – znaczek Praktyczność, zaś Benchmark i IT Hardware przyznały obu testowanym modelom robota nagrody. Pierwsza oznaczenia „Dobry Produkt”, a druga w aż trzech kategoriach: Jakość, Innowacyjność i Rekomendacja.