Kampania promocyjna ładowarek Hama mini i GaN
Cel kampanii
Zaprezentowanie całego szerokiego portfolio ładowarek mini i GaN oraz różnego rodzaju kabli marki Hama. Firma specjalizuje się w akcesoriach GSM, w tym właśniew sprzęcie tego typu. W kampanii celowaliśmy w szeroką grupę docelową wielbicieli wszelkich nowinek technologicznych, ale też świadomych użytkowników gadżetów mobilnych, którzy nie wybierają akcesoriów do zasilania ich energią przypadkowo, ceniąc sobie jakość oraz funkcjonalność. Skupiliśmy się na pokazaniu wszystkich zalet zminiaturyzowanych ładowarek do smartfonów, tabletów, mobilnych głośników czy słuchawek, czytników eBooków, padów do konsol (modele mini o mocy 20, 25, 35 i 38 watów) czy nawet laptopów (modele GaN 45 i 65 W) każdej zaopatrzonej w różnego rodzaju złącza, najczęściej Lightning oraz USB typu A i C. W przypadku jednego z materiałów pochwaliliśmy się też ładowarką indukcyjną 3w1 MagCharge Multio mocy 15 W, powstałą z myślą o jednoczesnym ładowaniu iPhone’ów, zegarka AppleWatch i słuchawek AirPods. Istotnymi kwestiami było oczywiście uwypuklenie zastosowanych technologii, w tym Qualcomm Quick Charge 3.0. Pozwala ona na czterokrotnie szybsze ładowanie urządzeń mobilnych.
Działania
Po starannym wyselekcjonowaniu podjęliśmy współpracę z czterema wysokozasięgowymi YouTuberami technologicznymi i zarazem ekspertami w swojej dziedzinie. Poprzez swoje kanały na tej niezwykle popularnej platformie mieli za zadanie opowiedzieć o Unique Selling Points ładowarek i kabli z logo Hama. Stwierdziliśmy, że zaprezentowanie urządzeń w formie wideo to najlepszy sposób, by opowiedzieć o ich wszystkich przewagach nad konkurencją–szczególnie, że estetyka potrafi grać rolę nawet przy tak wydawałby się prostej konstrukcji jak ładowarka. I nie pomyliliśmy się! Rzecz jasna, zadbaliśmy o dostarczenie YouTuberom sprzętu i wszelkich materiałów prasowych oraz opisów produktów, a także naświetliliśmy im cechy warte uwypuklenia. Ustaliliśmy tematykę filmików, opracowanie krótkiego scenariusza, podział na wątki i pilnowaliśmy warstwy merytorycznej. I wtedy można było sprawnie przejść do działania!
Efekty
w sumie o ładowarkach i kablach Hama ukazało się 15 materiałów. Nagrania na YouTubie można było zobaczyć na kanałach Technostrefa (105 tys. wyświetleń), Mateusz Krawczyk (22 tys. wyświetleń), Robert Nawrowski (trzy materiały wideo wykręciły łączny wynik 23 tys. wyświetleń). Taka aktywność razem przełożyła się na finalny wynik ponad 150 tys. wyświetleń. Dla zwiększenia zasięgu powyższe działania wsparte zostały szeregiem wpisów o tych nagraniach na takich mediach społecznościowych jak Instagram (w tym stories), Twitter, Facebook czy TikTok.