KROSS Racing Team – PR sportowy

Klient

KROSS jest czołowym producentem rowerów i akcesoriów rowerowych w Polsce, którego produkty można kupić także w wielu krajach za granicą. Do tej marki należy także drużyna kolarstwa górskiego Kross Racing Team, do której w latach 2017-2018 należeli Maja Włoszczowska, Bartłomiej Wawak, Jolanda Neff i Fabian Giger.

Rodzaj kampanii

PR sportowy.

Grupa docelowa

  • Dziennikarze z mediów sportowych.
  • Dziennikarze branżowi – tematyka rowerowa i kolarska.
  • Dziennikarze mediów lifestyle’owych – kobiecych i męskich.
  • Redakcje magazynów fitnessowych.
  • Mass media (telewizja i radio).
^ na górę strony

Cele kampanii

  • Wypromowanie zespołu Kross Racing Team i jego menadżera jako czołowej drużyny. kolarstwa górskiego na światowym poziomie, zdobywającego wysokie sportowe osiągi.
  • Zaprezentowanie sylwetek tych postaci w mediach niesportowych – głównie lifestyle’owych męskich i damskich.
  • Promocja modeli rowerów (KROSS Level B+, Level Team Edition i Earth) na których ścigają się zawodnicy.
  • Prezentowanie prywatnej, codziennej strony życia kolarzy. Nawyki, czas wolny, pasje i problemy.
  • Wypromowanie firmy KROSS jako marki ze światowym potencjałem, która sponsoruje bardzo dobrych kolarzy, w tym wielokrotne mistrzynie i multimedalistki – Maję Włoszczowską i Jolandę Neff.
^ na górę strony

Narzędzia

  • Komunikaty prasowe, relacje z wyścigów wraz z wypowiedziami i zdjęciami.
  • Aranżowanie wypowiedzi i wywiadów z zawodnikami w najważniejszych tytułach prasowych, portalach sportowych, telewizjach i stacjach radiowych.
  • Inicjowanie wypowiedzi i wywiadów z zawodnikami w najpopularniejszych tytułach prasowych, a także serwisach lifesyle’owych – męskich oraz kobiecych.
  • Sporządzanie innych materiałów prasowych (eventy organizowane przez markę KROSS, branżowe targi i konferencje) z wypowiedziami i zdjęciami członków grupy KRT.
  • Zapraszanie dziennikarzy na spotkanie z zawodnikami na ogólnopolskie targi branżowe (np. Bike Expo na Stadionie Narodowym w Warszawie). Aranżowanie wywiadów i wypowiedzi.
  • Kontakty z dziennikarzami, zapowiadanie kolejnych wyścigów i wysyłki relacji.
^ na górę strony

Rezultaty

  • Rodzaje mediów:

 

– tytuły prasowe i portale, poświęcone branży rowerowej

– największe gazety i portale o tematyce sportowej

– najpopularniejsze magazyny i portale fitnessowe

– największe tytuły prasowe i serwisy o tematyce lifestyle’owej – męskie i damskie

– wiadomości i programy sportowe w mass mediach – stacje telewizyjne (TVP Sport, TVP 1, TVP 2, TVP Olsztyn, TVN/TVN24 (300 tys. telewidzów), Polsat Sport, Eurosport, Polskie Radio (Programy 1, 3 i 4) Radio Zet, Radio TOK FM, Radio RMF FM.

 

  • W 2018 roku ukazało się o Kross Racing Team 417 artykułów. Ich łączny zasięg (nakład tytułów prasowych, liczba odsłon na portalach) wyniósł szacunkowo około 250 000 000.

 

 

  • Zapowiedzi konkretnych wyścigów na największych portalach sportowych:

– polsatsport.pl (3,38 mln odsłon miesięcznie): MŚ w kolarstwie górskim: Maja Włoszczowska wystartuje w Lenzerheide

– sport.interia.pl (20 mln odsłon): MŚ w kolarstwie górskim: Maja Włoszczowska startuje w Lenzerheide

– przegladsportowy.pl (12 mln odsłon): Maja Włoszczowska: Myślę, że dojadę do Tokio

– sport.tvp.pl (4,6 mln odsłon): Kolarstwo MTB, MŚ w Lenzerheide – cross elity kobiet

 

  • Relacje prasowe z międzynarodowych i najważniejszych krajowych zawodów oraz ich zapowiedzi w tytułach prasowych i portalach w Polsce z branży rowerowej, m.in.: „Magazyn Bike”, „Bikeboard”, „Szosa”, mtb-xc.pl, bikeworld.pl, rowery.org i rowery.pl.
  • Spotkanie z dziennikarzami i seria wywiadów z Mają Włoszczowską i Jolandą Neff na targach rowerowych Bike Expo na stadionie narodowym w Warszawie. Na stoisko sponsora drużyny KROSS, by porozmawiać z kolarkami, przyszli wszyscy najważniejsi dziennikarzy z polskich redakcji sportowych – m.in. TVP Sport, onetu, Polskiej Agencji Prasowej, Radiowej Jedynki, Radiowej Czwórki, polskatimes.pl, magazynu „Shape”. Materiał o KRT ukazał się m.in. w relacji telewizyjnej na TVP Sport.
  • Wywiady i wypowiedzi zawodników w mass mediach – wiadomościach telewizyjnych i radiowych, m.in.: TVP/TVP Sport, TVP Olsztyn, TVN/TVN24 (300 tys. telewidzów), Polsat Sport, Eurosport, Polskie Radio (Programy 1, 3 i 4) Radio Zet, Radio TOK FM, Radio RMF FM.
  • Relacje prasowe z międzynarodowych i najważniejszych krajowych zawodów w największych sportowych tytułach prasowych i portalach w Polsce, m.in.: „Przegląd Sportowy”, „Słowo Sportowe”, „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Polska Times”, „Fakt”, „Super Express”, Onet.pl, sport.interia.pl, sportowefakty.wp.pl, wyborcza.pl, przegladsportowy.pl, sport.tvn24.pl, sport.tvp.pl, rp.pl, polskatimes.pl i sportowy24.pl.

 

Relacje z zawodów i wywiady z zawodnikami na portalach:

– onet.pl (ok. 265 mln odsłon miesięcznie) : Maja Włoszczowska: Wciąż jestem w czołówce

– facet.onet.pl (ok. 4 mln): Piękna szwajcarska kolarska Jolanda Neff wygrywa wszystko, co się da

– wyborcza.pl (41 mln odsłon)): MŚ w Lenzerheide: Maja Włoszczowska bez medalu, złoto Amerykanki Kate Courtney

– styl.pl (10 mln odsłon): Jolanda Neff: Ciało jest stworzone do ruchu

– sport.interia.pl (20 mln odsłon): MŚ w kolarstwie górskim. Jolanda Neff: wspieramy się z Mają nawzajem

– przegladsportowy.pl (12 mln odsłon): Maja Włoszczowska druga w domu

– rmf24.pl (9 mln odsłon): Włoszczowska: Czuję się spełnioną zawodniczką. Mogę cieszyć się tym, co robię

– polskatimes.pl (2,24 mln odsłon): Maja Włoszczowska: W głowie siedzą mi mistrzostwa świata i walka o tęczową koszulkę

– interia.pl (165 mln odsłon): Jolanda Neff: Ciało jest stworzone do ruchu

– sportowefakty.wp.pl (70 mln odsłon): Kate Courtney mistrzynią świata w kolarstwie górskim, Maja Włoszczowska piąta

– sport.interia.pl (21 mln odsłon): Jolanda Neff faworytką MŚ. Zdjęcia

– radiowroclaw.pl (530 tys. odsłon): Maja Włoszczowska mistrzynią Polski w kolarstwie górskim

– sport.se.pl (1,43 mln odsłon): Maja Włoszczowska dla Super Expressu: Trochę marudzę, ale to dobry znak

– polskieradio.pl (5,5 mln odsłon): Maja Włoszczowska: nigdy nie myślałam, żeby zostać zawodowym sportowcem

– polsatsport.pl (3,38 mln odsłon): Neff odchodzi z Kross Racing Team

^ na górę strony

Materiały

« powrót do realizacji