Podaruj dzi@dkom internety – wspólna akcja na rzecz seniorów

Klient

NVIDIA, EPSON, HAMA, IIYAMA

Rodzaj kampanii

Akcja społeczna na rzecz lokalnej społeczności seniorów we Wrocławiu.

Grupa docelowa

Młodzi ludzie, wnuki, wiek 18-30; lokalnie – seniorzy we Wrocławiu.

^ na górę strony

Cele kampanii

Celem kampanii było uświadomienie społeczeństwu, że problem cyfrowego wykluczenia seniorów wciąż dotyczy ogromnej ilości tychże, a akcji mających na celu zniwelowanie tego problemu jest zbyt mało.

 

Celem nr 2 było pokazanie młodym ludziom alternatywy dla tradycyjnego prezentu na dzień Babci i Dziadka – czasu i uwagi oraz wiedzy nt poruszania się w internecie.

 

Korzyści dla seniorów: poszerzenie wiedzy, nawiązanie znajomości w kręgu swoich zainteresowań, usprawnienie czynności związanych z codziennymi sprawami (obsługa konta, ZUS, maile, wszelkie zgłoszenia przez internet, zakupy online) oraz nabycie nowych umiejętności czy też wiedzy nt bezpieczeństwa w sieci.

^ na górę strony

Narzędzia

W ramach akcji Wrocławskie Centrum Seniora otrzymało bezpłatnie najnowszy sprzęt wyżej wymienionych firm, a nasi specjaliści przeprowadzili 10 bezpłatnych szkoleń z obsługi sprzętu oraz najpopularniejszych umiejętności i zagrożeń czyhających na nieświadomych użytkowników internetu.

 

Naszym zadaniem było rozpropagowanie informacji na temat szkoleń zorganizowanych w Centrum oraz zwrócenie uwagi w mediach na wciąż istniejący, chociaż już nie tak powszechny, problem wykluczenia cyfrowego, jakiego doświadczają osoby starsze na co dzień.

 

Działania w ramach akcji:

  • zaproszenie wybranych mediów do siedziby WCS przed eventem
  • oficjalne wręczenie i uruchomienie sprzętu
  • stworzenie infografiki, dokumentacja zdjęciowa i opracowanie notki na miejscu
  • wysyłka notki do mediów w tym samym dniu, dopilnowanie publikacji
  • udział w weekendowym programie porannym telewizji lokalnej „Echo 24”
  • posty na FB wszystkich vendorów (NVIDIA, Hama, Epson, iiyama)
^ na górę strony

Rezultaty

Ponad 30 publikacji w największych mediach ogólnopolskich oraz najważniejszych mediach lokalnych, w tym radiu i telewizji.  Szacowany zasięg in total: 11 mln. OTS.

Wybrane tytuły ogólnopolskie i dla seniorów: Rzeczpospolita , Fakt, Interia.pl, Magazyn Seniora, Zdrowy-senior.org,  , Benchmark.pl, centrum prasowe PAP, Chip.pl, Conowego.pl, itd.

Wybrane tytuły lokalne: Gazeta Wyborcza , Naszemiasto.pl, Wroclaw.pl, Gazeta Wroclawska, Seniorzy.wroclaw.pl.

Mass media:

Polskie Radio 1 oraz Polskie Radio Wrocław – audycja na żywo w czwartek + informacja w serwisach; audycja w Programie 1 PR w sobotę 21-go stycznia; Radio Rodzina

TV Echo 24 – informacja w dzienniku 19.01 oraz na stronie, weekendowy program śniadaniowy, wywiad na żywo w niedzielę z przedstawicielami naszej agencji – Ewą Rudkowską i Krzysztofem Jańskim.

http://www.echo24.tv/artykul/podaruj-dziadkom-internety-1488

http://www.echo24.tv/odcinek/poranek-echo24-22-01-2017-682   –  1.13.15 min

http://www.echo24.tv/odcinek/informacje-echo24-19-01-2017-650  – 11.39 min

Wszyscy klienci uczestniczący w akcji umieścili infografikę oraz zaproszenie na szkolenie w swoich mediach społecznościowych.

^ na górę strony

Materiały

« powrót do realizacji